Negativní účinky stresu

Dnešní doba je velice stresující. Ať se sebevíc snažíme na své psychice pracovat, může se stát, že nám dojdou síly a stres se projeví na našem fyzickém zdraví. Psychika a fyzické potíže jdou totiž ruku v ruce. Protože se v této době stresu vyhnout nemůžeme, měli bychom se pokusit alespoň eliminovat jeho negativní dopady. Dbát bychom měli především na životní styl. Vyhnout se kouření, alkoholu, užívání návykových látek. Naopak bychom měli dbát na zdravou stravu, dostatek pohybu, pitný režim a pobyt v přírodě. Účinný může být i jednodenní půst, kdy se naše tělo očistí od toxinů. Pokud se jeden den vyhnete jídlu, rozhodně si nemůžete ublížit na zdraví. Ti co trpí chronickými chorobami si musí možnosti půstu zvážit sami.

mandala

Pomoci k odbourání stresu může jóga. Do pitného režimu zakomponujte bylinné čaje, které slouží pro uvolnění a navození dobré nálady. Pečujte o osobní vztahy. Udělejte si čas na rodinu i přátele. I když máte někdy pocit, že byste čas raději trávili o samotě, popovídání s lidmi vám blízkými umí zvednout náladu. Zkuste být na okolí vlídní a ohleduplní, tyto emoce se vám vrátí zpět. Možná pocítíte zadostiučinění, že i vy jste přispěli někomu k lepší náladě.

meditace

Jestli jste více duchovně založeni, ponořte se do meditace. Vyžaduje sice určité umění soustředit se, ale za vyzkoušení to stojí. Můžete si pustit k meditování příjemnou relaxační hudbu. Připravte si relaxační bylinnou koupel. Vhodná je levandule nebo mateřídouška. Máte-li tvořivého ducha, malujte si. Můžete si koupit proti stresové omalovánky nebo si sami nakreslete mandalu. Relaxovat můžete i s květinami. Obklopte se vonnými bylinami a vnímejte jejich vůni nebo si zapalte aroma lampu. Příjemnou atmosféru můžete docílit i příjemným světlem ze solné lampy. Snažte se odpoutata alespoň na chvíli od negativních myšlenek.